Kleszczowska Przychodnia Salus Sp. z o.o.

Koronawirus

Zalecenia oraz ograniczenia i metody pracy Przychodni związane w epidemią koronawirusa SARS-COV-2

Aktualności Centrali NFZ - Teleporady dotyczące koronawirusa w przychodniach

Ważne!

Masz gorączkę, duszności, kaszel? Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590! Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię co zrobić, by otrzymać pomoc.

Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta mogą również przekazać Ci kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli teleporady medycznej.

Dzięki teleporadzie medycznej możesz otrzymać:

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.

Teleporady medyczne:

  • ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
  • ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
  • rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
  • skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.

Dzięki teleporadom pacjenci z podejrzeniem koronawirusa nie muszą przychodzić do przychodni. Mogą skonsultować się z lekarzem lub pielęgniarką telefonicznie, bez wychodzenia z domu

zaznacza Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia

Jednocześnie nie ma obaw, że teleporady uniemożliwią bezpośrednie wizyty u lekarzy. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymają sugestię skorzystania z wizyty w placówce medycznej lub skontaktowania się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

Ważne!

Godziny teleporad ustalają placówki POZ.

Sprawdź, które placówki POZ udzielają teleporad w Twoim regionie

Źródło: Centrala NFZ